Meniu ☶

Tendintele industriei de turism si a ospitalitatii, prezentate la eTravel Conference

Pe 11 aprilie, la Howard Johnson Hotel a avut loc eTravel Conference, cel mai mare eveniment de marketing digital din industria turismului si a ospitalitatii.

Evenimentul a reunit aproximativ 300 de participanti, in grupul vorbitorilor s-au numarat peste 30 de specialisti in marketing digital si turism, iar la sfarsitul evenimentului a avut loc o gala de premiere ce a oferit recunoastere celor mai bune aplicatii si campanii din industria turismului si a ospitalitatii.

eTravel Conference 2013CONFERINTE
In sesiunea de dezbatere, Javier Garcia del Valle (Executive Vice President Chief Executive Officer , Happy Tour), Remus Visan (Managing Director, Paravion Tour), Alin Nicolae Burcea (Presedinte, Paralela 45), Philipp Brinkmann (Co-founder & CEO, Travel Planet), Lucian Boronea (General Manager, Accent Travel & Events), Dragos Anastasiu (Presedinte, Eurolines) , Razvan Antoni (General Manager, Amadeus), Marcin Pilarski ( Managing Director for Eastern Europe, Travelport GDS) si Daniel Enescu (Partner, Daedalus Millward Brown) au dezbatut cele mai noi tendinte ale industriei de turism in mediul online si offline, pornind de la rezultatele studiului, realizat de Daedalus Millward Brown.

Printre principalele subiecte dezbatute s-au numarat: avantajele si dezavantajele agentiilor online si agentiilor de turism la strada, modul in care clientii isi fac rezervarile, facilitatiile hotelierilor si ale platformelelor online.
Avantajul agentiilor online este ca nu percep anumite taxe de serviciu, precum agentiile la strada. Agentia online nu contracteaza, nu produce servicii turistice, hotelierii fiind cei care decid daca agentia online cu care au contract va avea oferte de pret mai bune, decat in cazul agentiilor la strada, a afirmat Remus Visan, Managing Director, Paravion Tour.

„Ca o concluzie generala a dezbaterii cu o parte dintre cei mai importanti oameni din turismul romanesc, online-ul este viitorul, in timp ce aplicatiile pentru mobil sunt “next step”. Toate afacerile din turism, indiferent de marime, incep sa se gandeasca din ce in ce mai serios la Social Media (bloguri, Facebook, forumuri). Personal, cred ca tot mai multi jucatori din turism (hoteluri, agentii de turism, companii aeriene) vor apela la consultanti specializati in Social Media, pentru ca vor intelege ca aceasta a atins un nivel atat de important, incat lucrurile nu mai pot fi facute dupa ureche. Cred ca Social Media nu face miracole la vanzari, insa la partea de vizibilitate este un canal de comunicare extraordinar.”,a declarat Razvan Pascu, Managing Director al agentiei de PR si Marketing in turism Travel Communication Romania.

In cea de-a doua sesiune, specialistii internationali au prezentat strategii de promovare in mediul online.
Marcin Pilarski ( Managing Director for Eastern Europe, Travelport GDS ) a adus in prim plan estimarile pietei de turism si modul in care noile tehnologii au impact asupra afacerilor din industrie. Philipp Brinkmann (Co-founder & CEO, Travel Planet), a vorbit despre importanta datelor in fidelizarea clientilor, in gestionarea costurilor pentru imbunatatirea operatiunilor si pentru a fi cu un pas inaintea competitorilor. Optimizarea conversiilor, obtinerea unor rate de conversie mare, a traficului si a audientei au fost subiectul pe care Kasper Hove (International Online Marketing Manager, Momondo S/A) l-a abordat in cadrul sesiunii.
Philipp Taylor a vorbit pe larg despre strategia de promovare online VisitBritain pentru Jocurile Olimpice, din 2012.

STUDIU

In cadrul sesiunii de dezbatere, Daniel Enescu (Partner, Daedalus Millward Brown) a prezentat rezultatele studiului Daedalus, referitor la modul in care romanii achizitioneaza servicii turistice. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 600 de utilizatori de Internet, cu varste cuprinse intre 18-55 de ani, din mediul urban.
Cateva aspecte dezbatute pe baza studiului:
●Studiul Daedalus prezinta un apect pozitiv: tinerii intre 25-34 de ani care calatoresc in strainatate sunt din ce in ce mai multi.
●Cercetarea arata ca 71% dintre romanii care calatoresc in Romania isi fac rezervarile direct la hotel, pe cand doar 41% dintre romanii care calatoresc in strainatate isi fac rezervarile direct la hoteluri.
●Studiul Daedalus arata ca 66% dintre romani isi planifica vacantele cautand informatii pe site-uri, bloguri, forumuri sau pe Facebook.

Studiul integral este disponibil : http://www.slideshare.net/evensys/daedalus-e-travel-presentation

SEMINARII
Seminariile de Direct Response Marketing, Social Media & Mobile si Hotel Distribution au prezentat participantiilor informatii utile si idei aplicabile de obtinere a unor rezultate vizibile pentru afacerea lor.

In cadrul Direct Response Marketing au fost prezentate subiecte precum: generarea lead-urilor, generarea de prospecti si vanzari, dar si sfaturi pentru cresterea conversiei si a vanzarilor.

In sesiunea de Social Media au fost discutate tehnici de promovare pe bloguri si pe Facebook, cele mai utilizate canale de promovare in turism si cum poate fi masurata performanta pe Facebook. Sesiunea de Mobile Marketing a prezentat cele mai bune strategii de Mobile Message Marketing, SMS&MMS, Mobile Web si QR Codes.
Principalele canale de distributie online in industria hoteliera, strategii de comunicare in social media si Global Distribution System sunt cateva dintre temele abordate in cadrul seminarului Hotel Distribution.

GALA DE PREMIERE

La sfarsitul sesiunilor de conferinte si seminarii, a avut loc gala de decernare a premiilor pentru cele mai bune aplicatii si campanii din industria turismului si a ospitalitatii.
In cele 9 categorii anuntate au fost inscrise 115 proiecte dintre care au fost desemnate castigatoare:
Web Reservation System
I-Paravion- Paravion Tour
II-Vola- Vola.ro
III-Evolution- Evolution
III-Open Booking- Blue Air

Travel Agency Website
I-Eximtur- Eximtur
II-Perfect Tour- Perfect Tour
III-Tui Travel Center- Touring Europabus Romania

Newsletter Design
I- Continental Hotels- Continental Hotels Romania
II- Oferte Paravion- Paravion Tour
III- Happy Tour- Happy Tour

Facebook Fan Pages
I- Conacul Archia- Star Tour
II- Paravion.ro- Paravion Tour
III- Esky- Esky

Facebook Apps
I- HotelPeeps- Zitec
II- Get rid of your boss- Blue Air
III- Planes by Paravion- Brandaffair

Publishing
I- Ce sa vezi- Cesavezi.ro
II- Cluj travel- Cluj travel
III- Vacanta low cost- Konk Media

Blogger Relations
I- In jurul lumii cu Sky Team si romanii- AIR FRANCE KLM Romania
II- Hitchhiking to Aurora Borealis- Standout
III- Cu pluta- Cupluta
III- Schiem- Sibiu Media Center

Others
I- HoteloPro- HoteloPro
II- My snooze- XL Team
III- Licitatiile Paravion- Paravion Tour