A stazi, in cadrul conferintei Digital Marketing Forum, au fost prezentate rezultatele studiului “Leading Brands 2013” realizat de agentia de cercetare Gemius in partneriat cu Evensys.
Cea de-a sasea editie a studiului a dezvaluit care sunt cele mai vizibile si apreciate branduri romanesti asa cum sunt ele pecepute de utilizatorii de Internet. In plus, studiul prezinta topurile brandurilor in functie de perceptia internautilor din Romania pe patru mari domenii: Telecom, Auto, Ingrijire Personala si Banking. In urma studiului, in toate cele 3 topuri ale brandurilor romanesti Dacia si Borsec ocupa primele doua locuri, la fel ca si anul trecut. In topul celor mai prezente branduri pe Internet pe locurile urmatoare se afla eMag, Ursus si Dorna.
Brandurile romanesti cele mai prezente pe internet. Sursa: gemiusAdHoc, Martie 2013
Comparativ cu anii anteriori, pentru utilizatorii de Internet din Romania a crescut importanta faptului ca serviciile/produsele brandurilor sa fie inovative, in timp ce a scazut ponderea notorietatii in calcului indicelui ce defineste un brand de succes. In ceea ce priveste caracteristicile care definesc prezenta online a unui brand, fata de anii precedenti, utilizatorii de Internet care au participat la studiu aloca o importanta mult mai mare posibilitatii de achizitionare a produselor/serviciilor online.
„Prezenta online devine tot mai complexa avand multe touch pointuri in care utilizatori intra in contact cu brandurile si de aceea devine tot mai greu sa evaluam activitatile prestate. Un punct bun de plecare in aceasta evaluare este studiul Leading Brands ce ne permite sa vedem evolutia brandurilor in mediul online pe termen lung.” declara Catalin Emilian, Country Manager Romania & Moldova, Gemius.
Referitor la perceptia utilizatorilor de Internet din Romania cu privire la prezenta online a brandurilor din domeniile studiate s-au obtinut urmatoarele rezultate: in topul Finante-Banci primele locuri sunt ocupate de ING, BCR, BRD, pentru Ingrijire personala, podiumul este ocupat de Avon, Oriflame, Nivea. Orange, Vodafone si Cosmote sunt liderii industriei Telecom, iar, BMW, Mercedez Benz si Audi sunt cei mai vizibil in online din industria Auto.
„Studiul „Leading Brands” realizat de Gemius este printre putinele studii independente care evalueaza prezenta online a brandurilor si identifica brandurile de top pe diverse categorii. Rezultatele obtinute in urma studiului ofera informatii relevante si transparente atat pentru marketeri cat si pentru companii cu privire la perspectiva consumatorilor. Ne bucuram ca studiul e acum la a sasea editie si a devenit deja o traditie la Digital Marketing Forum » declara Cristian Manafu, Managing Partner, Evensys.
Despre Gemius Gemius este lider in cercetarea online si in consultanta in Europa si Orientul Mijlociu. Originar din Polonia, Gemius s-a extins in regiunea EMEA si momentan opereaza in 30 de tari. Compania este pioniera in metodologia hibrida pentru masurarea audientei online, integrand atat panelurile consumatorilor cat si cercetarea avansata a site-urilor, dandu-le agentiilor de media, rezultate de calitate si credibile (gemiusAudience). Ofera de asemenea, solutii profesionale de cercetare , servicii analitice si de consultanta, de la studii site-centrice si user-centrice la instrumente avansate tehnologic pentru studierea comportamentului utilizatorilor de internet pe anumite site-uri (gemiusTraffic), profilele socio-demografice ale utilizatorilor (gemiusProfile), calitatea folosirii paginilor www (gemiusUsability) si eficienta campaniilor publicitare online (GemiusEffect). Gemius realizeaza de asemenea studii cerute de clienti (gemiusAdHoc). Pe langa serviciile de cercetare mentionate inainte, Gemius ofera studii despre utilizatorii care vad continut multimedia online (gemiusStream) si un instrument de cercetare pentru masurarea imediata a numarului de click-uri realizate de un utilizator de internet pe un site (gemiusHeatMap). Pentru mai multe informatii vizitati: www.gemius.com